برکات روضه‌های خانگی به روایت یک پیرغلام اهل‌ بیت

0

پیرغلام اهل‌بیت که سابقه روضه‌خوانی در سوئیس، ایتالیا و انگلستان را دارد از ۷ برکت روضه‌های خانگی می‌گوید و معتقد است که این روضه‌ها سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی ما را حفظ می‌کند.

یدالله بهتاش، مداح مولف که حدود ۴۰ اثر تألیفی در کارنامه دارد، عقیده دارد که روضه‌های خانگی، طول عمر را زیاد می‌کند، صله رحم را توسعه می‌دهد، انس نوجوانان و جوانان را با معارف ائمه اطهار سلام‌الله علیها بیش‌تر می‌کند، مردم را با مشکلات عدیده اقتصادی و گرفتاری‌های مالی فامیل و همسایگان آشنا می‌سازد، زمینه ازدواج جوانان را فراهم می‌کند، به حفظ سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی می‌انجامد و به زندگی روضه‌خوان‌ها برکت می‌بخشد.

این مداح که سابقه سخنرانی در محضر رهبر انقلاب و روضه‌خوانی در ژنو سوئیس، جنوآ ایتالیا و های‌پارک لندن را دارد، ۷ برکت روضه‌های خانگی را این‌گونه برمی‌شمارد:

۱. برکت عمر بانیان را زیاد می‌کند؛ چون در آن‌ها هم آیه قرآن تلاوت می‌شود، هم یاد اهل بیت زنده می‌شود.

۲. صله رحم را توسعه می‌دهد: وقتی روضه خانگی می‌گیرید، اقوام و خویشان و همسایگان شما هم در آن شرکت می‌کنند. در این جلسات، روابط نزدیک همسایه‌ها و فامیل برقرار می‌شود.

--> نوشته های بیشتر...

۳. انس نوجوان و جوان با اهل‌بیت بیش‌تر می‌شود: فضای مجازی باعث جدایی بچه‌ها از اهل‌بیت می‌شود، اما روضه‌های خانگی موجب انس آن‌ها با ائمه طاهرین است و آنان را از هجمه سنگین دشمن نجات می‌بخشد. چون این بچه‌ها در جلسه روضه، خدمت می‌کنند، این خدمت مایه برکت عمر آن‌ها و سلامت نفس نوجوانان و جوانان می‌شود.

۴. از مشکلات اقوام و همسایگان باخبر می‌شویم: در این روضه‌ها، افراد از حال هم باخبر می‌شوند و باهم قرار می‌گذارند که به دیدار و عیادت بیماران بروند یا گره‌ای از مشکلات هم باز کنند. چه بسا صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ای که در همین روضه‌ها تشکیل شده است. ممکن است یک نفر مقداری پول لازم داشته باشد و با این کار، دیگر ضامن نمی‌خواهد.

۵. زمینه ازدواج جوانان را فراهم می‌کند: ممکن است بگویید جوان‌ها خودشان شریک زندگی‌شان را انتخاب می‌کنند، اما روضه‌های خانگی، چون باعث رفت و آمد بیش‌تر اقوام و همسایگان می‌شود، می‌تواند خصلت‌های مناسب دو نفر را برای آغاز زندگی کشف کند.

۶. رواج‌دهنده سبک زندگی اسلامی است: دشمن از نوع پوشش و معاشرت برای تغییر در زندگی ما شروع می‌کند. روضه‌های خانگی سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی را منتقل می‌کنند. در حالی که در سبک زندگی غربی، همسایه از همسایه خبر ندارد. برکت معاشرت، یکی از برکات روضه‌های خانگی است.

۷. پول بابرکت برای روضه‌خوان: من به عنوان کسی که در مجالس خارج از کشور و حتی در حضور رهبر انقلاب، سخنرانی کرده یا روضه‌خوانی کرده‌ام، تأکید می‌کنم که هدیه مختصری که در روضه‌های خانگی به ما می‌دهند، به مراتب از مبالغ هیأت‌ها ماندگارتر و بابرکت‌تر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.